Ungj*vlar!

Fick syn på det här som stor rubrik idag:




Om dagens kottar blir uppåt 100 borde det innebära att jag kanske blir 90-95. Dessutom tränar jag, är smal och ser redan nu ut att vara 5 år yngre än min egentliga ålder. Jag röker inte, dricker mindre alkohol än Svensson och har aldrig provat knark. Sammantaget borde det innebära att jag förmodligen landar nånstans runt 120 barre...
Jag vill inteee!!!

Jag känner redan nu stora motivationsproblem inför det 40 år långa arbetslivet. 40 år är en evighet!!!
Att sen kanske höja pensionsåldern till 70 är heller inte okej.
Ska jag jobba tills jag blir 70 sen få demens och bli förvarad på ett äldreboende i 50 år innan varenda organ i kroppen tillslut sagt upp sig?!

VEM SKA TA ANSVAR FÖR DET HÄR?!

Upprörd.

/Eder Anton

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tanke: Detta låter ytterst mystiskt. Jag tror inte att de håller.

Konsekvens: De kommer ju bli små arbetsnarkomaner och alla kommer ju få jobba inom vården för att ta hand om alla äldre.

Åtgärd: Så, enda utvägen är alltså; Se till att gift dig rik. (så att dina framtida barn, men även du själv, inte behöver jobba tills åldern pekar på 99 och vågen ska vi inte tala om)

Evidens: Låter detta osammanhängade finns vetenskaplig evidens som talar emot artikeln. Men det är ju så klart källskydd.

2009-10-03 @ 19:37:16
URL: http://frokenstretch.blogg.se/
Postat av: Pecka

Man behöver ju inte jobba tills pensionsåldern...

Sluta när man är 50, ta ut pensionen, leva gött ett tag, skjuta sej med en riktigt fin revolver man köper för den sista pensionen ;)

Finns ingen anledning att ingå i ett system man inte tycker om ;)

2009-10-03 @ 23:34:24
Postat av: Jonathan

förstår inte varför du har sån dålig inställning till hög ålder anton!

tänk om du har förmånen att bli 120 år och vara frisk hela tiden, det måste väll vara underbart?

2009-10-04 @ 21:29:58
Postat av: Anton

Pecka: haha, visste du hade en lösning på problemet!;)



Jonte: jag vet inte hur det är med dig, men jag ser inte fram emot att vara dement i 50 år bara för att bli tresiffrigt gammal...:) Hellre kort och intensivt än långt och utdraget. Behöva jobba tills man är 70!? Det kan ju bara inte vara rätt!?!

2009-10-05 @ 11:04:19
URL: http://hundenipasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0