Lust for life

Chachaa!

Tog förut en promenad i solskenet och gick ner till stationsområdet här i Västerås.
Passade på att provligga olika parkbänkar, låta nyckelpigor krypa på mig och känna hösten säga det sista innan en kall vinter står beredd att ta över.

Nånting häfigt inträffade när jag gick genom parken samtidigt som jag pratade med lundapolarn Gustav i telefon. Plötsligt får jag bland löven se nånting som liknar sedlar! Böjer mig ner och tar upp vad som visar sig vara 200 spänn!

Det där kan vara vilka 200 kronor som helst tänker du.
Helt riktigt.
Men det är det inte. Fråga Gustav.
Han var med när jag hittade dom.

Sen dess har jag i ärlighetens namn inte gjort så mycket. Tiden går till att ladda inför kvalrysaren i kväll. Minns hur det gick senast på Parken?!



Fick se en snutt av introt till underbart drogromantiserade filmen Trainspotting alldeles nyligen och fick reda på att det är Iggy Pop och "Lust for life" som spelas vid filmens början. Skön låt till en skön film.
Och jag kan väl inte va ensam om att tycka att Iggy har en rätt snygg kropp för att va så gammal??!

- "Så där ser man ut om man går på heroin", sa Matz en gång när ämnet dök upp.



Så där ser jag ut utan heroin, säger jag.

-"Men så där ser du ju fastän du inte har tränat!" vet jag att Thompa säger.
Och?
Så ser jag ut o jag gillar det. :)


Heja Sverige!
/Eder Antoine


Kommentarer
Postat av: Anna

Neeeej... alla heter Glenn i Götebrog. Det är säkert, när jag gick av tåget som hörde jag Glenn minst 20 gånger ;D

2009-10-11 @ 19:24:56
URL: http://lasadie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0