Freda

Igår halv nio var det avresa till Eskilstuna för att gå på seminarium om "Samhällsplaneringens betydelse för befolkningens hälsa" Lät måttligt spännande. När jag står och väntar på Thomas och Anton får jag denna vackra höstmorgon skåda ett fantastiskt naturfenomen.

  

Egentligen inget konstgare än varm luft som möter kall luft, men var lättimponerad på morgonen.

Seminariet bjöd sedan på underhållning vi inte hade väntat oss, en look-a-like dök upp:



Likheten mellan en av talarna och Bertil Enstöring från "Skrotnisse och hans vänner" var slående.

Senare på kvällen blev det film hos Linn med kladdkaka, glass och frukt, blev också en kaffedrink.






I filmen talar de i ett sammanhang om svaghet och nämner begreppet; sillmjölke. Jag reflekterar över att det var länge sedan jag hörde ordet och drar mig till minnes att senast var på barmarksträningen när jag var fjorton år.

Anton säger med en lite undrande ton - Sillmjölk, är det mjölksyra hos en sill?


//
Matz




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0