Det tar fart

Chachaa!

Varit en lugn dag på praktiken jämfört med flängandet och hetsen igår.
Vid sidan av mina huvudsakliga uppgifter har jag frivilligt börjat engagera mig mer o mer i jämställdhetsfrågan. Kunde aldrig i min vildaste fantasi ana att frågan skulle väcka sån jäkla debatt! Men folket som rör sig i maktens korridorer i Stadshuset anser sig vara upplysta och då är det inte okej att ta lätt på en fråga som jämställdhet.

För en kille som anser att lika lön för lika arbete är en självklarhet, mäns våld mot kvinnor är oacceptabelt och missbruk av maktpositioner är förkastligt har det varit svårt att förstå vikten av debatten med ett jämlikt samhälle.

Men nu börjar jag sakta men säkert sätta mig in i frågan. Den som är så färgad av sina värderingar att den inte har förmåga att ta in någon annans tappar snabbt i trovärdighet. Därför ser jag det som en skyldighet att åtminstone ge det andra alternativet en chans till prövning.

Vad gäller jämställdhet som fråga tycker jag, förutsatt att de tre saker jag nyss ovan nämnde inte existerar, att Vänstern tillsammans med Sossarna har en förmåga att driva frågan så långt att den får ett löjets skimmer över sig och snarare får motsatt effekt. Att människor heter just människor och inte kvinniskor kan man såklart ifrågasätta. Men samtidigt kan man lika gärna ifrågasätta ifrågasättarna. Nånting ska det ju heta! Och det var inte jag som uppfann språkbruket med mannen som norm! Men tro inget annat än att jag som man ska känna skuld och bära hundhuvet för det!



Och alla jämställdhetsivrare som hävdar att  de inte har för avsikt att hänga ut alla män som skyldiga har inte fattat nånting! Det är ju precis det som flera av dem uppviglar till! Att skapa ett vi mot dom. Kvinnor mot män. Ständigt detta påminnande till kvinnan att hon minsann är underkuvad och nedtryckt i skorna.

Har man som människa (inte kvinniska) ett någorlunda humant synsätt bör de tre saker jag nämnde (och flera med dom) vara helt självklara i samhället. Och generaliseringen som hela tiden görs känns bara mer och mer orättvis. Som Paolo sa: "svenska män får ju verkligen bara skit!". Bara för att jag handgripligen inte gör nånting åt att så många som 7/10 kvinnor i Etiopien blir slagna och våldtagna av män betyder INTE att jag sympatiserar med dessa just bara för att jag också råkar vara man!

Så vilka är det som uppviglar egentligen!?

/Eder Anton.
Poltiskt inkorrekt.

Kommentarer
Postat av: HiP

Så en del våld mot kvinnor är ok??

2009-10-22 @ 20:15:57
URL: http://hundenipasen.blogg.se/
Postat av: Halvan



Finns underkuvade män, finns underkuvade kvinnor. I slutändan blir det bara vad man gör det till själv. Visst, man kan träffa på motstånd och fördomar som kvinna, men istället för att hävda könsdiskriminering så kanske det är dags att hävda sig själv?



Dock är min våldstolerans NOLL oavsett kön, och där är ett område som kvinnor har nackdel i och med fysiken. Det kan du inte komma ifrån

2009-10-22 @ 21:25:32
URL: http://deltan.blogg.se/
Postat av: HiP

Då kvinnor är så mycket smartare och kvickare i munnen så får tusentals män lida varje dag av verbala våldtäkter utförda av vildsinta kvinnor med total brist på respekt. I vissa fall kan det nästan vara befogat med en donkey punch. Vem ska ta ansvar för det då!!!!??

2009-10-22 @ 23:22:03
URL: http://hundenipasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0