Dags att komma ut ur garderoben

Insikten slog mig rätt hårt idag. Jag är på väg att bli en plufsig liten otränad riskgrupp. Kommer kunna anmäla mig själv till Kom-igång-projekt snart. Men dags att göra nåt av det här nu.

Bakgrund till det här då. Jo jag tog mig ut för att träna nu. Hittills har jag lyckats leverera någon slags prestation när jag sprungit de sista månaderna. Men idag kom verkligheten ifatt och efter målgång hade jag fått lida av:

 - Avsliten vadmuskel (sanning: otränad och därmed lätt kramp)
 - Brutna revben (sanning: otränad och svårt att andas)
 - Halsfluss (sanning: otränad och därmed gällde det på luftrören lite)
 - Bruten fot (sanning: otränad och mina fötter är ju slitna och numera inte vana att träna)
 - Knytnävsslag i magen av osynlig terrorist i skogen (sanning: otränad och därmed kramp i magen som inte är van vid att röra på sig)
 

Så nu måste jag göra något. Som ni såg i tidigare inlägg så är veckans träning planerad. Men från och med nästa vecka måste jag hålla igång med minst 4 löppass. Cykeln ska monteras i trainern också. Så om någon vill göra mig sällskap på löppassen(???) vore det trevligt och underlätta för motivationen.

Ska även fokusera på kosten bättre då jag börjat bli lite småfet. Så nu säljes, skänks eller gärna bytes en del saker bort:
 
 - Kex, fyra olika sorter, öppnade paket
 - Tacochips, euroshopper, halv påse
 - Chips, Estrella, hot sweet chili
 - En kexchoklad, 55 gram
 - Nougat, 100 gram kvar ungefär

Hit jag är på väg om jag inte gör något:


Hör av er

//Mr T som är på väg mot ett sundare liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0