Back on track

Efter tidig sänggång i fredags gick jag upp 04.45 igår för att åka mot Stockholm och 25-manna. För icke-orienterare så är 25-manna en stafett där 25 personer ingår i laget. En av de roligaste tävlingarna på säsongen och även en av de största. Så väl framme på en äng så breder tälten och folket ut sig. Solen är på väg upp och ett dis ligger över ängen tillsammans med Pelle Forsbergs röst som går igenom laguppställningar och jag blir lätt rörd när insikten slår mig om min oerhörda kärlek för orientering som sport.

Men innan vi var framme satt jag och Cristian som småflickor och fnissade i bussen då diverse bus genomfördes och vi förstod att det skulle bli en bra dag och kväll. Tävlingen gick mycket bra för mig men laget blev diskvalificerat bittert nog.....

Efter en 5 kilometerspromenad till bilen så åkte vi hem för att festa lite och kolla fotboll. Fotbollen gick ju mindre bra men jag är nöjd då vi nu bör ha garanti på att slippa Lagerbäck framöver. Sen dracks det öl och Niklas bjöd på lite annat också för den delen. Esta bien. Kvällen slutade rätt tidigt vilket är skönt idag. Var iallafall helt underbart att träffa alla som vardagligen är bortflyttade långt bort.

Under kvällen blev det allsång till Tenacious D - Fuck her gently och då tar Simon tag i det hela och letar fram svenska versionen på tuben:


Ska leta reda på lite bilder från gårdagen, hade själv glömt kameran.

Tjing

//T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0