Svenskarnas språkbruk

Chacha!

En tung helg med två dagar fulla med utbildning. Jag var delaktig på en del bitar men mest så studerade jag hur allt gick till. Intressant var det. Dock en reflektion. När det skulle skrivas på stora blädderblock så uppmärksammade jag hur dålig svensken är på stavning. Exempel: Interesant = Intressant, possetiv = positiv och slutligen lystna = lyssna. Det här är då människor som är mer än 17 år gamla. Vad ska man säga om det?!

Den andra reflektionen är att jag nog hittat ett av de coolaste efternamnen: Isberg. Är inte det rätt häftig. Mr Isberg! In english: Icemountain. Rätt coolt det också. Eller vad tycker ni? Även en Lord var med på deltagarlistan. Det är också coolt om man ser är en lord också. Hello, I am lord Lord. Rätt kul...

Nu blir det Filip och Fredrik och mer depp.

Mr Isberg



Lord Rayleigh, men om han byter efternamn så blir det lord Lord.



//T


Kommentarer
Postat av: Sara

Det Är katastrofalt. Någon har misslyckats.



Förresten vill jag också göra dig uppmärksam på att jag enbart är blå och gul nu. Grönt var inget för mig, inte just nu i alla fall.

2009-11-25 @ 11:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0