Fröjdfeldt-spotting i Eskilstuna

Chachaa bloggen!

Har egentligen alltid mycket att skriva om men sällan tid att plita ner nånting. Men idag har det hänt för mycket bra för att inte skriva ett inlägg. Skrivsättet riskerar att inte bli särskilt överlagt då jag säkerligen kommer drabbas av iver att skriva ner allt det som jag idag upplevt.

Som de flesta bloglovers vet så har grabbarna med hunden i påsen just nu praktik. Jag gör min i Eskilstuna, på kommunstyrelseförvaltningen. Idag hade jag stämt träff med en kvinna på MunktellArenan för att prata lite om rollen som friskvårdsledare. Intervjun, eller samtalet som det snarare artade sig som, var mycket lyckad och jag blev bjuden på wienerbröd, banan och en Loka citron. Mitt i allt snack ser jag plötsligt ett välbekant ansikte! Jag tänker direkt: "Fan det är ju han domarn!"

Sen chokar hjärnan på tomgång och letar febrilt efter namnet, men utan framgång. Det visar sig att han heter Peter. Peter Fröjdfeldt. MANNEN SOM VAR FJÄRDEDOMARE I EM-FINALEN 2008!!!
Mitt intervjuoffer ropar in honom till bordet och vi snackar lite om det som hon och jag just pratat om i nån timma. Koolt, idag har jag alltså tjötat med MANNEN SOM VAR FJÄRDEDOMARE I EM-FINALEN 2008!!!
Stort.


Det andra som händer och som är riktigt kul är när jag ska till att betala biljetterna till Eldkvarn och Stefan Sundström. Jag blir i det närmaste upphittad av en kille i Kvarteret Sigurd och vi chit-chattar lite om musik och giget som var förra veckan med Niclas Frisk och hans projekt Chinatown. Jag får plötsligt syn på en bunt cd-skivor liggandes på bordet och utbrister:
"Oh, Jonathan Johansson, kommer han hit?"
Han svarar: "Nej, han har varit här men det var ett tag sen. Har du skivan?"
"Nej"
"Ta en!"



Jag har nu en fullängds compact disc med Jonathan Johansson hemma som fortfarande är i obruten förpackning. Matz har kexchoklad.

Jaja, det var lite av det jag var med om idag. Skulle som vanligt kunna skriva mer men det får bli en annan gång. För övrigt har jag mycket sevärt Youtubande att leverera. Jonte har en del som måste upp till allmän granskning!;) Och jag själv med egentligen.

Nu är det natti!

/Eder Anton

Kommentarer
Postat av: tidigare bosatt i MunktellArenan

Kul att du är bra på att spana in E-tunas kända ansikten, sist va det väl Lindström!? Du har inte sett Peter Siepen på stan med sin mor än då? Eller Kjell Bergqvist på Willys kanske? :P



Ett utlåtande om mitt gamla hem Munktellarenan då?

2009-11-13 @ 10:36:56
Postat av: Jonathan

Mongosegling!

2009-11-13 @ 17:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0