Veckans lista

Chacha!

Ligger sisådär sju dagar sent med veckans lista men ser det som ett tillfälle att sammanfatta senaste tidens ståhej, händelser och upplevelser. I en härlig listkombo á la "Fnizz eller Kizz" förstås!

FNIZZ:

1. Eldkvarn på Sigurdsgatan. Jag har redan berättat lite kring denna fantastiska kväll där 60-talisterna reclaimade hela kvarteret Sigurd, strax bortom Västerås Central. Självklart tog jag tillfället i akt och fångade några ögonblick av kvällen på film. Lägg extra märke till mannen i publiken till vänster i bild. Han klappar och klappar men han bara kan inte känna takten! :) Dessutom kan jag intyga att det inte berodde på alkohol utan snarare avsaknad av taktgener.

Pecka, Gustav, Pierre och kanske många fler av mina lundapolare kan nog härleda detta fenomen till en viss annan person med Vadstenaanknytning. ;)




2. Gustav Fridolin på Demokrativeckan i Eskilstuna. Koolare och smartare kille får man leta efter. Oerhört skicklig talare med mycket vettigt att säga. Att ha suttit fyra år i Riksdagen, jobbat som samhällsjournalist på TV4 och dessutom vara färdigbakad Folkhögskolelärare vid 26 års ålder är mäktigt! Andra får tycka vad dom vill om hans politiska läggning. Jag väljer att se upp till honom.




3. Alexandra Dahlström (från Fucking Åmål) på Demokrativeckan i Eskilstuna. Egentligen en lite ovärd placering då det hon hade att säga inte alls var av samma dignitet som ovanstående. Eller det hon sa var väl rätt så bra, men det var sättet hon sa det på. Hon läste. Är man skådespelare/regissör borde ett väl inläst manus vara busenkelt?! Men nej, inte i det här fallet. Man ska inte bjuda bagarbarn på bullar(?), som jag så ofta brukar säga.




Bubblare:

Parma. Mitt kära favoritlag från Italien tog i år steget tillbaka efter flera skitår i Serie A och ett i Serie B. Och vilken comeback! I skrivande stund på en tredje plats i ligan, dock med en match mer spelad. Än en gång visar det sig att det lönar sig att satsa på ungt och hungrigt! Bojinov, Dzemaili, Paloschi och Mirante. Alla kring 20-strecket, är killarna som gör det.



Gyllene Tider. I likhet med hur Thompa skämdes när han drog upp Tomas Ledin här på bloggen skäms jag faktiskt lite själv när jag börjar choka om Per Gessle och grabbarna. Men igår kväll gav Kaj Kindvall mig faktiskt en låt värd att tycka om när han körde sitt musikquiz på P4. Åtminstone liiite grann. Kanske beror det på att jag är svag för synth. Svänger gör det i alla fall. Och vem kan ta miste på att det är GT som spelar?!



KIZZ:

VIK Hockey Ungdom. Eller va fan dom nu heter. Gick på gratismatchen mellan VIK och Sundsvall häromdagen och det var det värsta jag nånsin sett! Sämre hockey har inte ens presterats på allmänhetens åkning hemma på Kungsvalla IP i Vadstena!!! 34 skott av VIK varav ett gick in. Jag fick det då inte till några 34 skott, men det är klart, om allt som fjösas mot motståndarkeepern gills så kanske det stämde.

Hursomhelst kunde det bedrövliga hockeyspelet bara överskuggas av en annan insats... domarens. Efter två skitperioder spelmässigt bestämde sig domarteamet att gå in och stjäla showen. 10:or delades ut hej vilt och för ringa förseelser. Andreas Lindh åkte på en för tackling bakifrån (eller axel mot axel som 2097 personer på läktaren tyckte). Efteråt uttryckte han sig så här:
- "Vad ska jag göra där ute på isen om jag inte få tackla? Att tackla löst är inte kul!"



Nu har i alla fall VIK-ledningen bestämt sig för att stärka upp truppen en aning och plockat in kanadensaren Patrick Yetman på kontrakt till jul. Får se om det kan ha nån effekt. För det krävs bättring om jag ska bemöda mitt sorgliga arsle att ta sig till ABB Arena nån mer gång i vinter...

/Eder Anton.

Kommentarer
Postat av: En snygg jävel

Var Benke Fax verkligen så dålig att han inte förtjänar en plats på listan? Eller vill du inte erkänna att du, likväl som oss andra, blev ordentligt mindfuckad? ;)

2009-11-23 @ 09:30:27
URL: http://hundenipasen.blogg.se/
Postat av: linnet

ja, håller med den där snygga jäveln... undrade varför inte fexeus åtminstone fick klassa ut en skådis på 3:e plats som läser innantill!



...och kan konstateras att om nu Fridolin är någon du ser upp till så var det ju synd att du valde bort hans föreläsningar i Falun! :P

2009-11-23 @ 11:58:01
Postat av: Anton

Kom inte på Hunkeflux förrän efter jag dragit listan... men sure, han hade sina stunder!;) Rätt svårt bara att erkänna när han just pippat sönder hjärnan på mig.



Linny: Valde jag verkligen bort honom? Eller var det så att jag var sjuk??:)

2009-11-23 @ 20:00:23
URL: http://hundenipasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0