Varför

Jag vet inte ditt svar Anton, då det är felaktigt. Och bad inte om något påhopp mot orienteringen som inte hade någonting med saken att göra. Skulle det vara den bitterheten så du hittar på så borde bitterheten vara mot alla sporter, eller?

Cristian har ju redan kommenterat, men för galleriet skull.

Jag har heller aldrig spelat hockey i något lag. Men som alla andra så är jag ju uppfödd med skolidrott där läraren är antingen fotbollsspelare eller hockeyspelare, i mitt fall både och tror jag. Så åkt mina timmar på rinken men upplevde aldrig att det var roligt och har därmed inte åkt på cirkus 8 år nu. Därmed blir min, och din, kvalificerade gissning att jag är relativt bambi på rören ja. Däremot så tror jag att jag skulle kunna bli en bra skridskoåkare om jag skulle vilja det...

Bitter för orienteringen, njae, tveksamt, om orienteringen vill förändras och bli en tv-sport så får vi trots allt frångå en del av orienteringens grund och då skulle det tappa status i utövarnas ögon (en förklaring på varför den skulle vara tvungen att frångå får ni inte här, svårt att förklara för oinvigda). 

Händelsefattigt, nej, inte för den med hjärna, det som hänt på senare år är att reptilhjärnan på Svensson slagit till och det man vill se på tv är slagsmål och sex (hockey, WWE, UFC, Paradise hotel, Big brother). Så det har inget med sporten i sig att göra, säger mer om tittarna.

Som Cristian sa, trist att utöva då det krävs hjärna vilket är svårare att träna upp än testosteron och dåliga slagsmål och slag med klubbor mot andra människor.

Jag avslutar med att citera en spelaragent som både hade fotbollspelare och hockeyspelare i portföljen. Han får frågan om det är någon skillnad och svarar med:

"Det skulle vara att hockeyspelarna är lite dummare". 

Det här förstår inte Omark?


Enough said.

Dröm sött.

/T

Kommentarer
Postat av: angelica

orientering <3



men du, hur fick du reda på att jag var i västerås?! var ju bara där i typ två timmar!

2009-12-02 @ 11:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0