Projekt Viktökning del 9(?)

Chachaa!

Har via en hel del andrahandsinformation fått höra att det efterfrågas en uppdatering vad det gäller viktläget hos Hunden i Påsens (för tillfället) mest hängivna gymbesökare.

Det har just varit en period av låg motivation, mycket skolarbete och allmänt mörker när det gäller träningsflit.
Därför har jag nu lagt upp en ny taktik. Att ha en snygg överkropp har jag kommit fram till tar ungefär rejäla 12 gympass att fixa... men att "kneehaba" fram två jämnbördiga spiror styrkemässigt har visat sig vara betydligt svårare.

Så nu är allt fokus flyttat från snygg till funktionell! :) Fortfarande körs väl en och annan överkroppsövning på Friskis men inställningen är numera att allt sånt är slöseri med tid. Jag fick i mitten på veckan rådet att köra mycket framsida ben och vader. Målet är att bygga så mycket benmuskler runt mitt skadade knä att jag kan vara tillbaka med innebandy och hockeyspel i  början på februari... och då vill det till att ligga i!

Men nog om det! Nu till det väsentliga; har jag ökat eller minskat i vikt sen senast?!?!??!

73 panns är mer än godkänt enligt mig. Vad har jag tappat? 200 gram? Det är ju ingenting!

Nu kör vi ett sista ryck med mycket fett och kolisar så kanske jag kan ta ett kilo till innan julmaten!
För övrigt har jag haft en tendens senaste åren att tappa vikt under jul och nyår.
"Vänta bara tills du blir 40!"
Mmm... jag har väntat på att bli 40 i sisådär 23½ år...!;)

Ha det gott!

/Eder Anton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0