Min shifttangent har lagt av med kommandon

Det orienterare isåfall har i hjärna verkar saknas i ödmjukhet.

Att en tredjedel av HiP inte gillar orientering och en tredjedel ogillar hockey är väl i de interna kretsarna redan känt, så vad jag inte förstår riktigt är varför du, Thomas, titt som tätt tar upp hockeyspelare som sämre begåvade människor?

Att man gör det man är bra på är väl inget fel och jag ber heller inte Simone Luder att prickskjuta fem av fem i krysset, lika lite som Omark behöver kunna topografi...

Sporterna är i grund och botten ojämförbara och allt tyckande är bara subjektiva värderingar som säkerligen varierar lika mycket som det finns människor knallandes på jorden.

Som Mats Sundin sa om hockey:

"Det är egentligen  en ganska annorlunda sport, eftersom du försöker göra mål samtidigt som dina motståndare försöker göra illa dig".

Sen om det skulle vara mer hjärndött än andra sporter lämnar jag därhän.
Förmodligen krävs det hjärna för att programmera och skicka upp raketer i rymden.
Men jag hittar ingen direktsänd raketforskning på någon kanal på teven.

Jag tror inte hockey gör anspråk på att vara med i Guinness som smartaste sport av de utövande. Hockey är underhållning. Och hittas därför i tv-tablån.

Nuff said.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0