"Man vet att man är hemma för stan är likadan"

Chacha!

Igår var jag på hockey. Lokala laget HC Wettern mötte långväga gäster ifrån Kalmar. Publiken bjöds på en fartfylld match med tätt duggande utvisningar och hetsigt spel ute på isen. Tyvärr slutade det hela med bortaseger, 1-3. Värt att nämna från matchen var den kycklingdans som en kalmarspelare gjorde inför Wetternbåset, förmodligen inspirerad av Marcus Kristofferssons dito i Örebro-AIK tidigare under veckan. Det gick såklart inte hemmaspelarna obemärkt förbi och på studs var flertalet uppe på benen och färdiga att sänka denna ödesutmanare från sydligare breddgrader.

Han klarade sig dock med en tvåa men nöjde sig inte med provokationerna där. På väg till utvisningsbåset passade han på att kaxigt vinka till publiken. Från läktarhåll hördes applåder när han utvisades följt av ett: "- Hur gammal är du!?" när han stolt ville heja till åskådarna.

I övrigt lyckades jag själv göra bort mig en gnutta när en gammal klasskamrat stod upp och satte in en vacker offensiv tackling på en attackerande kalmarit. "- DET ÄR RÄTT!", skrek jag samtidigt som jag ensam i hallen applåderade tilltaget.

Olyckligt nog tog tacklingen i ansiktet på grabben och han blev liggandes kvar på isen bra länge innan sjukvårdare kom in och hjälpte stackaren. I efterhand har jag fått höra att det förmodligen handlade om en hjärnskakning...
Men men, tacklingen var i mina ögon helt enligt regelboken och smällar är sånt man får ta... har jag hört.




----
Idag har det blivit en tripp till Motown där jag och Pecka bland annat gjorde besök på Återvinningen. Mitt ibland sjukt mycket roliga saker bestämde vi oss för att prova gymutrustningsavdelningen! Ovan finns suddiga videobevis när jag provspringer en maskin som gud vet vad den kan va bra till. Nån som vet ens vad den kallas??

Ha det bra!

/Eder Anton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0