Jag älskar bloggar

Jag läser egentligen inte så många bloggar. Men bloggosfären fascinerar mig. Eller nja, men människorna bakom bloggarna fascinerar ju. Dels det som nämnts tidigare några gånger. Den totala bristen på skrivkunskap. Det är stavfel och särskrivningar och gud vet vad. Själv anser jag mig väl vara rätt vass på svenska språket. Samtidigt som det här är en blogg och jag fäster inte alltför stor vikt vid hur jag formulerar mig och eventuellt smyger något stavfel in då och då. Detta ber jag om ursäkt för men oftast skriver jag allting direkt från hjärnan och redigerar aldrig. Så blir lätt så då. Däremot så läser jag bloggar som har minst två stavfel i varje mening. En kommentar dyker upp:

"Lär dig stava för fan!"

och bloggaren svarar:

"Jag bryr mig inte om hur jag skriver på bloggen."

Det förstår jag. Men även om man inte bryr sig så ska det inte behöva vara så oerhört illa. Det här blev en snabb återkoppling på Prisnkorv-inlägget.

Exempel på jobbiga stavfel:



Nu borde jag komma till saken. Många bloggar fascinerar mig för att det är så intressanta människor. Bakom det som skrivs så finns ju en tanke troligtvis. Varför bloggar man annars? Men min stora undran här i livet är vilka tankar som finns bakom vissa bloggar? Jag tänker inte namedroppa något idag. Men det kan nog komma längre fram vilka bloggar jag följer av olika anledningar.

Så min önskan till er läsare är att när ni går in på en blogg nästa gång, fundera på hur bloggaren har tänkt innan den skrev det den skrev??  Återkoppla gärna  med en kommentar. Jag är idel öra för smaskiga teorier!

Jag kommer fortsätta på den här diskussionen framöver. Men tänkte lämna lite tankar för er att jobba med innan jag drar mina teorier!


//Thomps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0