Homeward rolling soldier!

Chachaaaa bloooggeeen!!

Under mina senaste nästan fyra månader här i Västerås så är det bara två mornar som jag vaknat med språng upp ur sängen, med förväntan i blicken och längtan i kroppen. Båda gångerna har varit dagar då jag ska åka hem...

Inget ont om Västerås men jag har enormt svårt att känna mig som hemma i denna otillåtande stadsmiljö där man behöver ett ärende för att gå ut och där fysisk aktivitet består i ett entimmespass på Friskis. På landet kan jag istället ägna en förmiddag åt att byta däck på bilen, renovera nån gammal möbel eller återuppleva moppekänslan i 50 knyck på landsvägen alldeles utanför.

Så här lagom till jul lockar såklart en hel del annat också. Stora delar av Lundagänget rör sig också hemåt och det ska bli hysteriskt kul att träffa alla dessa barndomskamrater igen! Oroväckande hittills är dock att Peckas Mansion på Stora Torget ännu inte kommit ut med några öppettider i jul och nyår... jag hoppas jag är orolig i onödan!? ;)

En tredje faktor, och den snubbe jag kanske längtar mest efter just nu är faktiskt vår katt, Sudden. En tio år gammal profil som upplevt det mesta. Med fascination och totalt orädd för fordon har han under sin levnad hunnit med att åka släpkärra, bil, traktor, cykel, moppe, skottkärra och lastare.

Han har fått utstå en del under sina dagar på landet... jag råkat skjuta honom med en golfchipp i huvudet... han har gått oräkneliga fighter med andra lantiskatter (kolla tudelningen på hans högra öra!) och i somras trampade jag på honom när han lagt sig bakom vardagsrumsdörren... Det var klart obehagligt.

Men Sudden är inte killen som är långsint! När jag kommer hem vet jag att allt sånt är förlåtet bara jag ger honom den dagliga dosen torrfoder!




Nu tar den här delen av bloggen lite jullov och inläggen från min sida kommer inte att hagla under jul/nyår.
Ska trots det försöka ge er en liten update då och då från Östergötland, medan T-bone och Zäta håller ställningarna i Västerås.

GOD JUL PÅ ER!

/Eder Anton.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0