Gula Blend, en trave disk.

Huuh. Snart är helgen över. Trots att den precis börjat. Att i framtiden jobba 5 dar, ledig 2 kommer aldrig att funka. Vänd på det och jag kan va med, det ekonomiska skiter jag i, det är väl bara att anpassa utgifterna till hur mycket man tjänar?!

Har sedan en längre tid övervägt att presentera min teori om konjunktursvängningar för vår lärare i Hälsoekonomi men ännu har det inte blivit av... I stora drag går det ut på att Svenssons ohämmade konsumism i kombination med alldeles för lite personligt ansvar skapar konjunkturens upp- och nedgångar. Samtidigt vet jag mycket väl om att bankernas villighet att bevilja lån även det påverkar och att allt ihop egentligen är en sörja av olika faktorer, omöjliga att särskilja från varandra.

Men ändå. Skulle Svensson ta sitt ansvar skulle konjunkturernas svängningar till stor del minska sin svängradie och det skulle bli ett mer mainstreamaktigt samhälle utan kriser och ohälsosamma toppar.


Fick bli en tysk bild med tanke på den disciplin jag efterfrågar.

Auf wieder sehn!
/Eder Achtong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0