Fucking freeeezing

Ja det är kallt ute.

Idag var det plugg fram till 16 då fröken Engman, som skulle åka till Eskilstuna, ringer och behöver putthjälp då hon sitter fast med bilen. Parkeringen är i färdriktning hem vilket gör att jag packar ihop och beger mig. Halvvägs ringer fröken igen och meddelar att hon kom loss ändå....
Smått bitter går jag hemåt i vilket fall och bestämmer mig för att trampa ner på stan. Tredje dagen i följd som jag försöker fynda på mellandagsrean. Efter att ha tillbringat en timme på Solo med en t-shirt som enda resultat lackar jag och strosar till myrorna för att mysa lite. Alltid trevlig stämning där. Blir alldeles till mig och lyckas införskaffa:
- En skjorta (som var målet på Solo för den delen)
- Ett par skor (modellen jag letat efter i ett år typ)
- Två slipsar (kan aldrig få för många)
- En sjal (underbar blå färg)
- Tre böcker (två presenter och en till mig själv)
Allt för det mindre skrämmande priset 330 kronor. Och då var det ändå dyra saker för att vara myrorna.

T-shirten (för er som är lite större och köpsugna så finns den här, dock bara i XL:



På väg hemåt går jag förbi där systemet låg förut. Tre förtvivlade flickor (ålder mellan 20-25 kommer springande mot det numera mörka skyltfönstret. Efter att ha läst på det stora plakatet som sitter i fönstret fortskrider konversationen i snabbt skrikande tempo:

"Var fan är systemet?!"
"Men det står ju att det är i källarplanet"
"Ja men jag vet ju inte vart källarplanet ligger!"
"Jag har aldrig hört talas om källarplanet"
"Vad ska vi göra nu då, vi måste ju ha nåt att dricka"
"Vi får fråga någon om dom vet vart källarplanet ligger".

För er som inte kan Västerås geografi så låg systemet förut i det som nu heter Kvarteret Igor (läs och se mer bilder här). Förut var det nergånget och småslitet. Nu rustat till ett designkoncept i flera våningar med neonfärgad plast. Det är nog den mest upphypade gallerian i Västerås. Ett skrytbygge kan man kalla det. Ska visst flytta in 40 butiker inom ett år eller något sånt. De flesta borde känna till Kvarteret Igor!

I vilket fall har systemet flyttat ner en våning i samma hus. Från gatuplan till källarplan. Men det är inte alltid så lätt att veta var det där källarplanet ligger...

//T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0