Dan före bla bla bla

Ser ut som jag blir först ut av grabbarna att blogga på självaste julafton :)

Innehållet kommer däremot att gälla den dagsom precis passerat. Idag (eller vafan, den 23:e!) blev det tidig uppstigning för att tillsammans med the real byggarbrothers; Pierra och Matte, äntra Vadstenas återöppnade brunkargym. För övrigt samma gym som jag tidigare videobloggat från fast i "nya" lokaler.

Invägandes i tre olika viktklasser: 70+, 80+, och 90+, drog vi igång stereon och den gamla absolute-gym-workout-super-fitness-pump-up-the-base-skiva som låg bredvid. Sen var det bara att köra!

Eftersom jag misstänker att M to the Z (Matz) är ett stort fan av hederliga byggargym i källarlokaler lägger jag upp lite bilder.






Som ni ser så sker uppvärmningen på trampcykel i korridoren där det också finns en del andra maskiner.
I "benrummet" som är ett före detta studierum finns en gammal griffeltavla kvar. Numera används den till att skriva upp olika viktrekord av hängivna byggare... Fanns även en fyndig hälsning uppe till höger på den: "Grov jul och grovt nytt år!" hälsningar Silver-räven...


För övrigt slet jag på vikterna ganska sparsamt då mitt rehabschema säger: hopp. Kändes sådär lagom häftigt att hoppa upp och ner på en låda på stans fränaste undergroundgym.
But I do as I please and bake in my own grease.

/Eder Anton.


EDIT:
Glömde skriva att alla opersonliga massutskick till julhälsningar som mottages riskerar att bli offentlig handling och uthängt på bloggen under morgondagen. Önskar ni verkligen mig en God jul är det bäst för er att ni också menar det. Alldeles för många tror sig göra en god gärning genom att skicka samma lama julhälsning till samtliga som finns i deras telefonbok. Just bara för det goda samvetet och bekvämlighetens skull.
GÖR. INTE. DET.

Visa uppskattning och tanke till dem som verkligen betyder nåt och som ni faktiskt bryr er om. Allt annat är bara oärligt.




Kommentarer
Postat av: Carro

Massutskick känns som regn en hel sommar, alltså inte jättekul men ändå inte helt oväntat :P



(tog mig nästan en timme att knåpa ihop egna sms till de jag tycker är värda ett, så på slutet blev väl fantasin sådär och det personliga försvann nog ändå. Ajaj.. om man blir uthängd på bloggen, ingår länkning då? ;P)

2009-12-24 @ 09:22:13
URL: http://vinkelvolten.blogspot.com
Postat av: Anton

Ingen ska behöva bli förringad till att ingå i ett massutskick, särskilt inte när det gäller en julhälsning! :)



Du verkar ha gjort ett bra jobb när det gäller personliga hälsningar till vänner. Jag är säker på att det är till din fördel i framtiden.

Så god jul till dig, carro!

2009-12-24 @ 11:21:02
URL: http://hundenipasen.blogg.se/
Postat av: Karin

Håller verkligen med dig! Så opersonligt och meningslöst, så då kan det lika gärna vara... Ska bli intressant att se vilka som smsar så, då förstår man att vänskapen inte är så djup...



God jul Anton! Ha en bra julhelg!

2009-12-24 @ 14:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0