Biggest loser

Det fascinerande tv-programmet ska visst köras i en svensk version. Kanal 5 står bakom har jag hört. Här finns det dock ett bekymmer. I princip alla tjockisar i Sverige har ju tanken om att de mår bra så är det ok att väga 180 kilo. Det är bra med Health at every size. Man ska inte vara under 30 i BMI för då kan man bli sjukligt modellsmal och det är som att hamna i helvetet.

Så det kommer bli ett program utan deltagare. Blir lite tråkigt. Eller?

Det finns ju ingen chans att en Svenne-jag-duger-som-jag-är-tjockis-och-jag-är-ingen-loser anmäler sig till ett program som heter just, Biggest LOSER. Bara en tanke och en boll som jag kastar till resten av bloggosfären att ta upp och kasta vidare. Så den frågan jag vill ha svar på är om det är sunt i långa loppet att förespråka Health at every size????

Ohälsosam?


Hälsosam?


//En bedrövad Mr T

Kommentarer
Postat av: Kingen

Det är väl bevisat att fetma medför sjukdomar och en för tidig död? Tränar man och håller sig i form så blir man (nästan) aldrig sjuk.

2009-12-07 @ 20:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0