Därför.

Inte för att jag själv spelat ens spelat organiserad ishockey, (än mindre orienterat), så finner jag det ändå oacceptabelt att ännu en gång kasta skit på både hockeyspelare eller hockey som sport.

T, jag vet att du säkert vet svaret själv men för galleriets skull kan vi ta det på bloggen.

Kan det vara så att du själv är tämligen oskicklig på rören och därför känner förakt mot "mindre intelligenta" som har mer sprutt i benen?

Kan det vara så att du är bitter över att orientering inte är och aldrig heller kommer att bli någon nationalsport, än mindre tv-sport?

Och kan det ha att göra med att orientering är så extremt osexigt, tråkigt och händelsefattigt att ingen ens vill kolla på det?!? Spela roll att det är en smart sport om den ändå är så trist att utöva.


Försök göra det här med karta och kompass!:


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, vad skönt att någon klargjorde det där! Fin bild ni har uppe till höger också.. :)

2009-12-01 @ 19:53:05
Postat av: Cristian

Trist att utöva är den när utövaren är trög och inte kan orientera. Osexigt med lera och skit kan jag köpa, men sjukt hårt ;)

Sen är det ju aldrig fel att sitta och kolla på vältränade brudar efter avklarat lopp där tights är obligatoriskt.

2009-12-01 @ 22:42:48
Postat av: Cristian

Kan ju tillägga att jag inte har något alls emot hockey.

2009-12-01 @ 22:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0