Min livsönskelista del 2 (Plenty is never enough!)

Publicerar härmed del två av min livsönskelista och kommenterar samtidigt att det förra inlägget som skrevs var bloggens 500:e i ordningen. Ett litet HiP hurra för Sveriges mest intellektuella kvalitetsblogg är verkligen på sin plats!

Åter till önskelistan!

4. Lifebike
 
I likhet med cyklarna med påhängsmotor (mopedens begynnelse) är detta cykeln som ger dig en extra skjuts i uppförsbackarna! I cykelstaden Lund med sina backar och ständiga vindförhållanden vore en järnhäst av denna kalibern guld värd! Antagligen skulle det också bara dröja en vecka innan den var stulen av någon klåfingrig skåning... Men! I den bästa av världar skulle jag få behålla den själv och då är det en investering helt i linje med rådande miljömedvetenhet.

5. MacBook Air

Min vänsterklickstangent la av. Mina bildskärmsdrivrutiner krånglar. Explorer hänger sig. Batteriet tar inte laddning. Problemen med oförskämt populära PC:s låter inte vänta på sig. Allt medan dessa Mac-användare ständigt påtalar sina maskiners förnäma eminens. Antingen är ett helt folkslag manipulerade eller så ÄR helt enkelt Apple bättre än sina konkurrenter. Jag är beredd att ge den lövtunna skapelsen en chans i alla fall.

6. Begagnad Toyota Corolla

För att understryka det faktum att jag inte är någon välgödd lyxshoppare och för att jag har en förkärlek till att laga/reparera, fixa och använda gamla saker placerar sig en begagnad Toyota Corolla på min livsönskelista. För den som har sett besiktningsstatistiken är valet lika självklart som sill på midsommar. Här är betygen bra mycket bättre än medelbilen. Tilläggas ska dock att det är som bäst att äga bilen mellan år 8-12. Det vill säga, värdeminskningen är som minst mellan dessa år. Det lärde jag mig på hälsoekonomin. Och kanske får min ekonomi en bättre hälsa om jag lyder rådet?

Listan drabbas hela tiden av tillskott och nya idéer. För tips om inköpsmåsten här i livet ber jag er läsare att droppa en kommentar!


I väntan på en krullhårig comeback.

Adios!/Eder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0