Jag har betalat dyrt för att slippa vara rik

Måndag den 23:e maj.

* Sena nätter och dålig sömn har nu börjat bli ett stående inslag i mitt liv. Lyckligtvis svek kaffebryggaren mig inte idag heller och utomhus skiner solen mot mina solkiga rumsfönster. Det är nu cirkus bara en vecka kvar av det ljuva och så kallade plugglivet.

Efter fyra år i två radikalt olika städer anser jag mig nu "klar". Ett uttryck som jag är så innerligt trött på att höra: "Men du är klar nu till sommaren, eller?" Blir man någonsin klar, undrar jag...?

På lektioner ibland känner jag bara för att göra en fet urlackning à la Örjan Ramberg  och berätta vad jag egentligen tycker... (0:46 in i videon).

* Jaja. Kul är det i alla fall att fler och fler läser denna bitterljuva blogg. Tittarsiffrorna har på senaste tiden rusat i höjden och anledningen är och förblir, för mig, okänd. Bloggstallet är nu komplett med Lesa som nyrekryterad fjärde utpost och med en i dagarna comebackande Mz, vars tidigare inlägg fortfarande kan få mig att kikna av skratt. I mina försök att ta en lagom munter CV-bild förra månaden försökte jag med olika roliga klipp på YouTube få till ett naturligt leende. Det gick inte. Så jag slog på en gammal film där ovan nämnda Mz förekommer, framförandes vad som närmast kan liknas med ett sångframträdande. Jag skrattade så jag grät.

* I helgen tyckte jag återigen det var dags för en fettkoll på gymmet. Utav mina 75 pannor var 8,3 procent fett. Det är ganska lågt. Igår kunde jag också halvt glatt, halvt besviket notera att min favorit-skogshuggar-flanellskjorta inte längre får plats över mina armar... Om träning har en baksida skulle jag säga att den finns i garderoben.


Det var "det hele" som en kraftigt underbettsutrustad universitetsadjunkt skulle ha sagt. / Eder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0