Hjärtat tar aldrig semester

Chachaa!

Julhelgen är över för det här året och det är inte utan att man funderar en gnutta på vad som egentligen hände med 2009? Året då jag hade mitt livs roligaste sommarjobb med fantastiska arbetskamrater, året då jag äntligen (efter 13 månaders väntan) opererade mitt korsbandstrasiga knä och året då spenderade en hel höst i Västerås.

Antar att Hunden i Påsen här på bloggen ger sig på en summering av året som passerat så fort the three amigos är återförenade i Gurkstaden igen... =)

Men åter till julhelgen och den klassiska Annandagen! Till slut fick jag som jag ville och jag tillsammans med Gugge, Johnson, Max och Sahlén drog iväg till Moacks, Motown; Motala för att återse försvunna själar från gymnasiet.
Och kvällen höll vad den lovade. Jag träffade människor jag bara sett på Facebook de senaste tre åren och snackade om ditten och datten med vemhelst jag mötte.

Jag fick beröm för att ha porrigt hår av en gammal (tjej)jobbarkompis och uppmaning att: "Anton! Gå och ragga, dansgolvet är ditt!" av en annan fd klasskamrat. Jag tackade den första artigt och och sa att jag skulle spara till Beckhamfrippa och tillrättavisade den senare med att säga att jag minsann inte tänkte dansa.

Hursomhelst var det kommentarer som värmde... Till och med så mycket att jag vid halv tre, utanför krogen, tog mod till mig och gav mig på att spela en tjej jag hade sett där inne och som var ganska söt. Jag drog en inledare om "att en kompis till mig..."
Sen hann jag inte längre innan hon utbrister. "-Neeeej!"
Jag låter mig inte nedslås utan fortsätter.
Sekunden senare igen: "-Neej."
Vafaan!, tänker jag, vad är det för fel på dig, brudj*vel?!

Utan att bry mig nämnvärt får jag i alla fall reda på att hon heter Emma och jag går därifrån med stärkt mod för att jag vågade men stukat självförtroende för att hon va så satans svår och neggig. Men men, det är så det känns - kärlek bränns! :)


Eftersom jag inte har några bilder från kvällen får inlägget avslutas med en julaftonsbild på mig och Sudden.


Ha det gott!

/Eder Anton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0