Min livsönskelista del 1

Jag har funderat lite den senaste tiden över vad man som löntagare kan fylla sitt liv med för mening... Jag menar, säg att du hamnar på ett jobb där arbetskamraterna antingen är 50+ och väntar in pensionen eller kanske hamnar man på ett ställe där alla av någon orsak är tråkiga, insnöade människor. Sånt kan man ju inte veta, hallåå?!

Så därför har jag klurat ut några olika saker som bara måste införskaffas så fort likviditeten inte längre är något problem. Jag kallar det för min livsönskelista. Kraven är enkla. Prylarna måste vara realistiska och genomförbara. Inget jäkla trams med någon Ferrari Testarossa. Jag kommer ju ändå inte över farthindren hemma i Vadstena!

Vi börjar listan med tre viktiga måsten för varje löneslav som tycker sig behöva ett fränare och mer innehållsrikt liv:

1. MIG-svets.

Tänk att kunna svetsa på sin egen bil eller varför inte bara göra en brevlåda i lättmetall? Med en MIG-svets kan drömmen bli verklighet! Ändå sedan jag tillverkade mitt hemmagjorda mopedstöd i nian har jag velat ha en sån här.

2. KTM 450 SuperMoto.

Här är det lite ambivalens. Å ena sidan har jag skavt 1400 mil på en moped med lättviktsram men motorcyklar med ordentlig cylindervolym är värt att ha respekt för. Jag tänker dock att det goda tar udden av det onda (som iofs är att bli invalidiserad) och ser det som en investering.

3. Diskmaskin

Aaaaah! Tänk att få slippa att diska! Livets kanske tråkigaste husgöra. Det här känns som ett givet inköp den dagen det blir aktuellt med eget. Fiiiiiifaen vad jag ska diska! Ger dessutom en massa tid över till annat (se ovan).


Det här är bara tre av mina framtida inköp. Fler delar av listan kommer att presenteras när läge uppstår. Har jag missat nåt? Let me know.

/Eder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0