Kreativitet ska belönas...

Chacha!

En blogg ska väl någonstans belysa små vardagliga betraktelser. Det här är exakt och på pricken till fullo precis något sådant. Igår gick jag runt inne på en ica-affär (Inga namn nämnda...). Det i sig är väl inte för märkligt men jag la märke till något jag personligen fann ohyggligt underhållande. Jag handlar i vanliga fall på Maxi där det är vanligt med "Superklipp" som då är rätt billigt. Men på den här lite mindre ica-affären drog de supermarknadsföringen väl långt kan jag tycka...


Superduper. Ett uttryck jag lockas av då det väcker nostalgi inom mig. Sist jag använde det själv var väl på lågstadiet vid någon tuff förhandling med hockeykorten. Sen en dum kommentar kanske, men vad är "lemon fan"??



Schuukt najs med Tortelloni!? Superbra.



Superläckert? Är det det första som dyker upp i huvudet när man hör svartrökt bog?



Jag ställer frågan till Matzi. Är majs verkligen supernyttigt? Men de tre utropstecknen uppmanar ju rätt hårt till att köpa lite majs och lägga på grillen...



Den bästa energikällan? Ät banan så blir man superpigg.



Det är bra jävla billigt va? Superbilligt kanske...? 



Frågan ställs till Matz igen. Eller ja, behöver kanske inte fråga. Men i vilket fall så kallar väl jag potatis för rotfrukt. Men inte superfrukt va?


Mitt nickname har några gånger genom åren (och är fortfarande på Spotify för den delen) varit Supereeken. Jag borde söka jobb som reklamare på Ica...

//Thomps


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0