Förvärvad, förnärmad eller fördärvad?

Nu har det hänt, jag har sett min förvandling mot fördärvet! Låt mig förklara; nu är jag i slutfasen
på mitt fjärde år som folkhälsostudent och skulle om möjligt kunna stämplas som nörd inom mitt kompetensområde.
Min handledare är professor och jag har noterat följande attribut hos denne (som om någon borde vara lite nördig och insnöad på folkhälsofrågor);

- Smutsiga glasögon; för vem behöver se när man har ett kraftfullt hjärnkontor som vägleder en genom livet?
- Härliga outfits; idag var det rutig skjorta och ett grönt set (byxor och kavaj var ej färgmatchade)
- SJUKT mycket böcker och allt i en ordentligt härlig röra (dock vet han exakt vart han har allt i alla högar)
Nu har jag alltså börjat ana mitt förfall i samma riktning, vill dock understryka att det inte är grön kostym eller smutsiga glasögon som fått mig att komma till denna insikt. Istället är det mitt skrivbord. Sista veckan på magisteruppsatsen har kommit och det är ett frenetiskt arbete med att slå upp referenser, dubbelkolla artiklar mm. Och VARENDA bok, artikel, pärm, kladdpapper - you name it - ligger huller om buller på skrivbordet. Kommer jag bli en nörd nu? Kommer jag bli likadan; famlandes i mina immiga glasögon och omatchande outfits? Normalt sett vill jag ha ordning på grejerna, men jag har kommit till den punkt då det ser ut som sju svåra år bland allt material, ändå vet jag EXAKT vilken liten papperslapp som jag skrivit ner statistiska analyser på. Och jag bryr mig inte heller, uppsatsen är vikitgare än ordning och reda (?!!). Det är väl bara att acceptera, och hoppas på att nördighet är både inne och kanske lite hett.
Utan att ha bidragit med något vettigt ska denna nörd ägna sig åt mer svettigt (friskis).
Peace!
/Lesa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0