Fnizz eller Kizz v.21

Så här med sommaren framför dörren och våren i nacken känner jag att det är läge att uppdatera samtliga läsare på vad som funkar respektive INTE funkar så här års. Det har blivit dags för Fnizz eller Kizz, vecka 21!

FNIZZ:

Jeans på jeans.
Återstår att se vad bloggens okrönte expert säger om saken. Jag tycker i alla fall att det är lika friskt satsat som det är snyggt att klä sig i jeans på jeans. Men variera färgnyansen för guds skull. Ingen mår bättre av att se ut som Ronny. Eller Ragge.

Senilsnören.
Såg det först på Valborg då en korthårig, snyggt skäggig ung man hade det till sina glajjor. Min första reaktion var att det såg konstigt ut, men när jag tänker efter är det ju lika briljant som snyggt!


Sahara Hotnights.
Aktuella med självbetitlade albumet Sahara Hotnights är det nu äntligen lite drag kring brudarna från Robertsfors! Förra skivan fastnade aldrig. Den här har flera bra spår. Lyssna på
"Vulture feet", "781" och "Secrets".


Tennis.
Korridorslivet har gjort att jag har turen att bo 1½ meter ifrån min nuvarande tenniskamrat. Nästan lika turligt är att vi i det närmaste är lika bra. Han har lärt mig att serva (nåja) och jag har svarat med att låta honom springa oförskämt mycket, kant till kant, med mina dundrande baslinjeslag. Men vi trivs med varann. Vi har dessutom flytet att bo nära tre suveräna och nyasfalterade utomhusbanor. Det är lätt att vänja sig vid att vara bortskämd.


KIZZ:

Uttrycken "Check" och "Me like"
Det här med "modeuttryck" har gnagt i mig en längre tid. Så fort någon säger eller skriver "Me like" undrar jag direkt hur gammal personen i fråga är? Och på facebook skriver folk saker som: "Varit på systemet, check!", "Klar med hemtentan, check!" och "Taggad inför helgen, check!". Sen är det alltid nån lustig jävel som ska vara rolig och skojar till det med "Bokat resa till Prag, tjeck!". Suck...

Barnvagnsmödrar.
Jag vill minnas att jag skrivit om det här förut. Men det tåls att sägas igen. Hänsynslösa lattemorsor som inte bara kör som om allt som fanns i världen var just deras lilla skrikbebbe, utan som också, helt hejdlöst optimistiskt, ska ha med sig denna satans barnvagn precis överallt! Det finns ett ställe i Lund som heter Grönt & Gott. Stället består i stort sett av en disk där man beställer sin sallad och där känns det trångt om det är mer än tre personer inne samtidigt. Tro fan att kvinnan med pansarbarnvagnen ska in just där! Inte nog med det. Det skulle göras under tiden jag var på väg ut. Dra åt skogen, tänkte jag och sket i att hålla upp någon dörr. Bete er, lattemorsor! Bete er.


Spotify Open och Spotify Free.
Jag tror inte dessa användare förstår hur skönt det är att slippa den ständiga reklamen förrän man gör det. Innan förändringen tyckte jag det funkade hur bra som helst med gratisversionen men nu inser jag hur illa ställt det har varit. 49 bagis i månaden för musik dygnet runt är mer än prisvärt. Med undertecknads användning skulle nog betalningsförmågan kunna sträcka sig till det tiodubbla. För er som inte uppgraderat; gör det! Det kostar i stort sett inte mer än fyra kulor glass. I månaden.

Helblonderade killar.
I en högst ovetenskaplig studie har jag gjort följande notering: killar med helblonderat hår... är konstiga. Ja, men du är ju blond, är det säkert någon uppkäftig liten läsare som tänker. Nej. Det är jag inte. Helblonderad är man om man ser ut som Bingo Rimér.

Är man tillsammans med Katrin Zytomierska och döper man sin son till Ringo kvalar man med lätthet in i facket "konstiga helblonderade killar".  

/Eder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0