2 ½ år senare är det dags att prestera!

Fick just besked att jag har en plats i PA-lagets korplagsuppställning ikväll. Det är då det slår mig hur länge jag varit borta från tävlingsfotbollen. 2½ år har passerat med allt vad det inneburit i form av diverse motgångar (framgångar har det rådit brist på, därför väljer jag att inte omnämna dessa). Numera har jag en nykter inställning till fotbollen och känner bättre till mina tillkortakommanden och tänkbara risker med att spela halvt ihoplappad. På eget bevåg ska jag nu ikväll testa om det är möjligt att ens spela på korpnivå.

Jag har också insett att jag i och med knäskadan nog kommer att behöva ta en annan roll än den jag haft tidigare. Förr var jag en småful mittback som trots min ringa vikt inte tvekade att gå i klinch med vem som helst av motståndarna. Ju bättre de var desto roligare var det att förstöra för dem.

Nu däremot, är jag (med all rätt) lite mer av en fegis och har väl inte riktigt hittat mig själv på fotbollsplan ännu. Detta kan ju naturligtvis bero på att jag inte varit på en fotbollsplan sen förra decenniet heller...

Hursomhelst, mina funderingar på vem jag ska vara går nånting så här:


Christian Poulsen.
En slitvarg med yttre attribut som påminner en del om mitt eget. Spelar som en nagel i ögat på sina motståndare och blygar inte att vara fysiskt brysk i närkamperna.
Summa summarum: Jag fortsätter spela så som jag avslutade min karriär?


Abel Xavier.
Det är omöjligt att inte gilla Abel Xaviers alla otaliga frisyrer och skäggfärgningar! Spelstilen har jag sämre koll på men jag minns väl den berömda handsen på Wiltords skott i förlängningen mot Frankrike i EM 2000. Något som kostade dem segern och vissa spelare lååånga avstängningar.
Sammanfattningsvis: Jag tar överstrykningspennan med neonfärg, målar min ansiktsbehåring och gör comeback som Abel Xavier?


Plura Jonsson.
Nästan tre års bortavaro har gjort mig tyngre än någonsin. Låter det vara osagt om det är ålder, mat- och dryckesvanor eller träning som ligger bakom men 76 kilo Tonne är numera fakta.
Slutligen: Jag sänker en pava vin, röker ett paket Glenn, tar av mig på överkroppen och entrar planen i kagge och halsband?

/Eder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0